ســــآربــــآלּ

راه مستقیم:

اهدنا الصراط المستقیم(حمد آیه 6)
مقدمه:
دعا و درخواست از خداوند، وسیله ی تقرب انسان به اوست. بهترین ادعیه، دعاهایی است که در قرآن آمده، یا از زبان اهل بیت(ع) به ما رسیده.
در بین دعاهای قرآنی، خواندن یک دعا بر هر مسلمان واجب است و حداقل باید ده بار آنرا در شبانه روز بخواند.
این دعا، آیه ی شریفه ی «اهدنا الصراط المستقیم» است که دعای بسیار مهمی است و مضامین بلندی دارد. نمازگزار با این دعا از خداوند می خواهد او را به راه مستقیم هدایت کند.
واژه ها:
اهد: راهنمایی کن(فعل امر از ماده «هدی»)
الصراط: راه وسیع
نکات تفسیری(در قالب چند پرسش)
1.انسان نمازگزار که خود در مسیر هدایت است، چگونه از خداوند می خواهد او را به راه مستقیم هدایت فرماید؟
پاسخ:
الف)نظر نمازگزار این است که: خدایا! این موهبت را از من سلب نکن و توفیق ادامه ی این مسیر را تا آخر عمر به من عنایت فرما.
انسان در مسیر هدایت، هر لحظه ممکن است دچار لغزش و انحراف شود. از این رو باید خود را به پروردگار بسپارد و تقاضا کند او را در راه راست ثابت نگه دارد.
حضرت علی (ع) در تفسیر آیه«اهدنا الصراط المستقیم» می فرماید:
«خداوندا ! توفیقاتی را که در گذشته بر ما ارزانی داشتی و به برکت آن، تو را اطاعت کردیم، همچنان ادامه دهد، تا در آینده ی عمرمان نیز تو را اطاعت کنیم».
ب)کمال مطلق، تنها خداوند است و همه ی انسانها در طریق تکامل اند. از طرفی مراتب هدایت نیز مختلف و طریق تکامل اند. از طرفی مراتب هدایت نیز مختلف و طریق تکامل، نامحدود است و به سوی بی نهایت همچنان پیش می رود. نمازگزار، همیشه و در همه حال، از خدا می خواهد به مرتبه ی بالاتر هدایت شود.
2.صراط مستقیم چیست؟
الف)صراط مستقیم در اعتقادات
«بگو: خداوند مرا به صراط مستقیم هدایت کرده است. به دین استوار، آیین ابراهیم که هرگز به خدا شرک نورزید».(انعام، آیه 161)
در اینجا دین ثابت و پابر جا و آیین توحیدی ابراهیم(ع) و نفی هرگونه شرک، «صراط مستقیم» معرفی شده است و این آیه، صراط مستقیم را در عرصه عقیدتی مشخص می کند.
ب)صراط مستقیم در عمل
«ای فرزند آدم! مگر با شما پیمان نبستم که شیطان را عبادت نکنید{وبه دستورات او عمل ننمایید} و مرا عبادت(اطاعت) کنید، این همان صراط مستقیم است».(یس، آیه60/61)
در این آیه، به جنبه های عملی آیین حق اشاره شده که نفی هرگونه کار شیطانی و عمل انحرافی است. بنابراین، انسان نمازگزار دعا می کند که هم عقیده اش در صراط مستقیم باشد و هم اعمالش و وقتی چنین شد، به مقام «عبد» می رسد.همان مقام بلندی که خداوند، به پیامبرش عطا فرمود و در نماز، قبل از شهادت به رسالت، به آن شهادت می دهیم: «و اشهد ان محمدا عبده و رسوله». و همان مقامی که خداوند به حضرت عیسی داده است «قال انی عبد الله آتانی الکتاب».(مریم، آیه30)
3.راه رسیدن به صراط مستقیم چیست؟
از آیات شریف قرآن استفاده می شود تنها راه رسیدن به صراط مستقیم، پیوند و ارتباط قوی با خداوند و توکل و تکیه بر ذات لایزال او است:«هرکس به خدا تمسک جوید، به راهی راست هدایت شده است»(آل عمران، آیه 101)
4.نمونه های عملی صراط مستقیم
در ادامه ی سوره ی حمد، الگوی عملی صراط مستقیم معرفی شده است:«صراط الذین انعمت علیهم) را بیان می کند: «کسانیکه دستورهای خدا و پیامبر را اطاعت کنند، خداوند آنان را با کسانی قرار می دهد که مشمول نعمت خودساخته {و آنان عبارتند از:} پیامبران و رهبران صادق و راستین و شهیدان و افراد صالح و اینان رفیقان خوبی هستند»(نساء، آیه 69»
بنابراین نمازگزار، هر روز در نماز، دعا می کند به راه پیامبران، انسانهای صادق و راستگو، شهیدان و صالحان هدایت شود. همان افرادی که الگوی عینی اعتقاد صحیح و عمل صحیح هستند.
در احادیث متعدد از اهل بیت(ع) نیز نمونه های عملی صراط مستقیم بیان شده است:
الف)پیامبر(ص) فرمود: «الصراط المستقیم، صراط الانبیاء و هم الذین انعم الله علیهم»
ب)امام صادق(ع) فرمود: «صراط مستقیم، امیر مومنان علی(ع) است»
همچنین در حدیث دیگری از آن حضرت می فرماید: «والله نحن الصراط المستقیم». «به خدا قسم، ما صراط مستقیم هستیم»
پیام ها:
1.برای دستیابی به راه مستقیم، باید دعا کرد، درخواست از خدا و ارتباط با او، چاشنی دستیابی به راه مستقیم است و هیچگاه نباید از دعا غافل شد.
2.در مقایسه با کمال مطلق(یعنی خداوند)، همه ناقص اند. لذا بر همه، حتی پیامبران و امامان لازم است برای دستیابی به مراتب بالاتر، دعا کنند. انسان در هر مرتبه ای که باشد، نباید مغرور شود، بلکه همواره سعی در ارتقا به مراتب بالاتر داشته باشد.
 




 

آمد گه شادمانی ای مردم
آن وعده ی آسمانی ای مردم
ای زنده دلان ظهور نزدیک است
هنگام ظهور نور نزدیک است
آن ماه به چاه رفته بازآید
قائم به اقامه ی نماز آید
او کیست همانکه عدل و میزان است
کوبنده ی کل دین ستیزان است
او کیست همانکه سخت می تازد
تا کفر و نفاق را براندازد
ای امت سر فراز مرگ آگاه
خون خواه حسین می رسد از راه
مهدی نظری به ما عنایت کن
ما را به صراط خود هدایت کن
ای مرهم زخم بال جانبازان
در هم شکننده ی زبان بازان
از ذکر لب تو کام میگیرم
با یاد تو التیام می گیرم
(مرحوم آغاسی)



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:شعر,شعر مهدویت,آغاسی,آمدگه شادمانی,مهدی(ع), توسط یه منتظر

 

جواب نظرسنجی قبل:
"سلام" به چه معناست؟
گزینه1: آرزوی سلامتی برای کسیکه سلام میکنیم!
گزینه2: اعلام عدم دشمنی به شخصی که سلام میکنیم!
گزینه3: تحت امر فردی که سلام میکنیم قرار گرفتن!
گزینه4: همه ی موارد!
پس جواب صحیح گزینه ی 4 یعنی همه ی موارد می باشد!
در گزینه ی 3 قابل ذکر است که نسبت به معصومین وائمه(ع) و امامان(ع) این تحت امر بودن محض است ولی نسبت به سایر مردم غیر محض!



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:سلام,سلام به چه معناست,باب الدخول,نظر سنجی, توسط یه منتظر




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:اللهم کن لولیک,دعا,دعای فرج,عکس دعای فرج, توسط یه منتظر

معنی دعای اللهم کن لولیک...

خدایا بوده باش برای ولیت حجه بن الحسن که درودهای تو بر او و بر پدران او در این ساعت و در هر ساعت سرپرست و نگهدار و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان تا اسکان دهی او را در زمینت با میل و رغبت و بهره دهی او را در زمین مدتی طولانی.(مفاتیح الجنان)




با تشکر از دوست عزیز:

بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد

                             دعا کبوتر عشق است که بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا

                            ز پشت پرده غیب به ما نظر دارد

                                                                      التماس دعا

 




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:دعای فرج,یوسف زهرا,پرده ی غیبت,دعا, توسط یه منتظر

نگاهی به دعای "اللهم کن لولیک ..."

این دعا به غلط به دعای فرج معروف شده است. دعای فرج " الهی عظم البلاء ..." است. ما در دعای "اللهم کن لولیک ..." به صورت کلی، از خداوند میخواهیم که امام زمان(عج) را تحت حمایت کامل خود بگیرد و او را تا رسیدن به هدف نهاییش (استقرار عدل در سراسر زمین) از هر جهت یاری کند.
به عنوان مقدمه باید یاد آور شویم که جهان هستی، بر پایه اسباب و مسببات پایه ریزی شده است؛ به گونه ای که برای تحقق هر امری باید زمینه ها و شرایط آن فراهم شده باشد. دعا کردن نیز در این نظام، جایگاه خاص خود قرار دارد و در کنار سایر شرایط و یکی از آنها شمرده میشود. از این رو، وظیفه هر انسان دعا کردن است؛ همان گونه که باید تلاش و کوشش نیز داشته باشد.
حقیقت دعا، اظهار عجز و فقر و نیاز به درگاه پروردگار عالم وخالق جهان است. انسان هنگام دعا، با حضرت حق ارتباط ویژه برقرار کرده و ضمن اعتراف به حقارت و کوچکی خود، عظمت باری تعالی را زنده میکند. او خود را مالک چیزی نمیداند، و در برابر خداوند، خویش را هیچ به حساب می آورد و عبودیت و بندگی اش را اظهار می دارد.
بنده هستی خود را از آن خدا و خود را محتاج درگاه او میداند و لذا سر به آستان او میگذارد. و این نمایش ارتباطی زیبا بین خدا و بنده است. در این حال، بنده نزد خدا عزت می یابد، به او نزدیک تر میشود و عنایت ویژه حق را شامل حال خود میکند. نیازش پذیرفته، حاجتش روا، و دعایش مستجاب می شود.
در این میان دعا به ساحت مقدس امام که ولی نعمت ما و واسطه فیض الهی است ـ جایگاه ویژه ای دارد و وظیفه انسان دعا برای او است باید دانست تردیدی نیست كه دعا، از عبادت‌های بزرگ است و آثار فراوانی دارد و دعا كردن برای سلامتی امام عصر(عج) از بهترین اقسام دعا است. درباره تاثیر دعا، از دو زاویه می‌توان نگاه كرد:
الف. تاثیر دعا نسبت به امام؛ ب. تأثیر دعا برای دعا كننده؛
از نگاه اول، دعا در سلامتی حضرت، مؤثر است؛ زیرا ایشان به این جهت كه انسان است و در همین عالم زندگی می‌كند، در معرض آفات و بلایا هست و دعا می‌تواند در دور كردن بلاها و مرض‌ها از وجود عزیزش مؤثر باشد. این، با اراده‌ی خدا مبنی بر حیات و سلامتی امام، منافاتی ندارد؛ زیرا كه اراده‌ی خدا از طریق اسباب اعمال می‌شود و دعا از مهمترین وسیله‌ها و سبب‌ها برای جریان اراده خدا در زندگی است.
از نگاه دوم، آثار دعا كردن فراوان است از جمله:
دعا كردن راهی است برای این كه امام عصر را یاد كنیم و به این وسیله با آن عزیز ارتباط روحی و معنوی پیدا كنیم و این ارتباط ثمرات بسیاری برای رشد و كمال روحی ما دارد.
دعا كردن برای امام، نوعی عرض ارادت و محبت نسبت به او است كه قطعاً از سوی آن منبع كرم بی پاسخ نخواهد ماند و دعا كننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد.
دعا كردن برای امام، یعنی آن وجود عزیز را بر بسیاری از موجودات و پدیده‌ها مقدم دانستن و وجود و نقش او را مد نظر قرار دادن. این موضوع، سبب زیاد شدن محبت آن عزیز در دل‌ها و جان‌ها می‌گردد؛ زیرا ذكر محبوب سبب فراوانی محبت نسبت به او است.
با توجه به این كه ایشان، واسطه‌ی فیض الهی در عالم هستی‌اند، صلوات و صدقه به نیت ایشان خود نوعی وسیله برای كسب فیوضات بیشتر است.
اما ترجمهای از این دعای شریف:
در ابتدای دعا از لفظ "الله" مدد میگیریم. "الله" لفظ خاص خدا و ندا است و همه صفات کمالی او را در بر میگیرد. استفاده از این لفظ، نشانه آن است که مطلبی بزرگ، مهم و فراگیر از خداوند مسئلت میکنیم.
سپس اراده خداوند را خواستارم: "کن" اراده خداوند دو گونه است: تکوینی(مربوط به خلق و عالم هستی) تشریعی(مربوط به قوانین) ما در این دعا، اراده از نوع اول را ـ که حتمیت دارد و تخلف از آن معنا ندارد ـ را خواستاریم.
در ادامه دعا لفظ "ولی" را برای امام عصر(ع) به کار میگیریم. ولی خدا، یعنی کسی که قرین خداست و بین او و خدا مانع و فاصله نیست. بر این اساس او برترین مخلوق خداوند است و از او کسی به خدا نزدیک تر نیست. در معنای ولی، سرپرستی نیز نهفته است. پس او از طرف خدا سرپرست امور عالم هستی است و تصرف در امور میکند. این بالاترین مقامی است که یک مخلوق میتواند داشته باشد و لذا اطاعت مطلق از او واجب است. " أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ"(نساء/59) آنگاه ولی را معرفی میکنیم: "الحجة بن الحسن" هر کس باید امام و رهبر و راهبر خود را بشناسد. بداند هادی او چه کسی است. پیامبر فرموده است: "من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة"؛"کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است". باید انسان بداند رهرو چه کسی است و به پیروی از او به کجا میرود. ما در این فراز، امام خود را معرفی میکنیم و او همان امام مهدی(ع) فرزند امام حسن عسکری(ع) است.
در ادامه دعا، نیازهای خود را میخواهیم. خدایا! برای مهدی: ولی، حافظ، قائد، ناصر، دلیل و عین باش.
"ولی" یعنی سرپرستی امور مهدی(ع) را خود به عهده بگیرد و لحظه ای از او غافل نشو. پیامبر(ص) مکرر میفرمود: "رب لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا"؛"پروردگارا! به اندازه چشم به هم زدنی مرا به خود واگذار مکن". از پیامبر در این زمینه پرسیدند. فرمود: برادرم یونس لحظه ای به حال خود رها شد، سرانجامش گرفتاری در شکم ماهی بود. همه نیازمند عنایت خداییم، و ولی خدا به خاطر مقام بلندش، دستگیری بیشتر را می طبد.
"حافظ" ؛ یعنی، خدایا، تو او را از گزند حوادث و کیدها حفظ کن و نقشه های دشمنان و شیاطین را در مورد او نقش بر آب کن. خدایا او را از بلاها و بیماریها محافظت کن، تا بتواند به خوبی ولایت خود را اعمال کند.
"قائد"؛ یعنی: رهبر و راهنمای او، تو باش و مدیریت برنامه های او را به عهده بگیر. این انقلاب بزرگ جهانی نیازمند به راهبریها و هدایتهای ویژه خداوند است.
"ناصر"؛ یعنی، خدایا! یاور و مددکار او باش. هر حرکتی که بخواهد به سر انجام برسد، باید مورد حمایت و یاری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل آید. و چه کسی بهتر از خداوند که قدرت مطلق بوده، و بهترین در تحقق برنامه ها است.
"دلیل" ؛ یعنی، خدایا! راهنما و دلیل او باش. اگر آدمی وارد جاده ای شود که تا به حال در آن گام ننهاده متحیر میماند؛ زیرا نمیداند راه چگونه است. او نیاز به دلیل و راهنما دارد که او را همراهی کرده و راه را برای او توضیح دهد و به مقصدش برساند. کاروانها در زمان گذشته، برای رسیدن به مقصد از دلیل و بلد راه سود می جستند. ما از خداوند میخواهیم که خودش دلیل و راهنمای امام باشد تا زمینه های ظهور او فراهم گردد، و با قیام زیبایش عدالت را در جهان حاکم گرداند.
"عین"؛ ، اصلی ترین عضو شناخت، چشم است. آدمی با چشم، کران تا کران جهان را میبیند و محیط خود را درک میکند. خطای دید باعث خسارت جبران ناپذیری میشود. ما از خدا میخواهیم خودش عین باشد و امام از طریق او، جهان و حرکت خود را ببیند. دید خدایی دیگر خطا ندارد و بدون نقص و انحراف است.
سر انجام این اراده و عنایتهای ویژه حضرت حق آن است که زمین از آلودگیها و نافرمانیها به دست امام مهدی(ع) و با قیام آسمانی اش پاک میشود و عبادت الهی بدون شرک محقق گردد:" یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِكُونَ بِی شَیْئاً"(نور،55) و هدف از خلقت تحقق مییابد. " وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ"(ذاریات،56) ما از خداوند میخواهیم این نعمت ارزشمند، پس از پدید آمدن مدتهای طولانی ادامه یابد تا انسانهای زیادی در سایه این حکومت به سر انجام نیک نایل شوند.




با تشکر از استاد عزیز:

                                                     باسم تعالی و بذکرولیه المهدی (عج)

 

انشاالله در نوشتار قبلی توانسته باشم توجه ای به بحث جایگاه امام داده باشم

در این نوشتار خوب است که توجه داشته باشیم که حالا که من میل قلبی به شناخت پیدا کردم در مرحله بعدبایدبه ویژگی های معَرَّف بپردازم و بروم به دنبال اینکه کسی که شناختش برای من واجب شده چه اثری در زندگی من دارد ومن برای این موضوع مهم چه باید بکنم .

بهترین روش و عقلانی است که برای شناخت باید همراه شوی و اگرهمراه شدی و او را بعنوان یک دوست پذیرفتی و او را راستگو و امین یافتی به جایگاه او ایمان بیاوری و او را نسبت به آن مقام از غربت هم نزد خود و بعد نزد دیگران خارج کنی .

امام زمان(ع) به غیر از شئونات مختلفی که تمام ائمه(ع) نیز ازآن بهرمند بودند شأن منجی گری نیز دارد .

از غربت های امام زمان(ع) این است جامعه بیشتر به شأن منجی بودن ایشان نظردارند و شؤنات امامت ایشان که همیشه جاری و ساری از جانب خداست مغفول مانده است .

او پدری مهربان است که قدرتمندترین ،ثروتمند ترین و دانشمندترین مخلوق خداست .

ایشان را خداوند بعنوان حجت خود در عالم قرار داده است که اگر کسی به ایشان برای هدایت معنوی و حاجات دنیایی مراجعه نکند هم ظلم به خود وهم به ایشان و هم به خدا کرده است .

البته برای هدایت حتما اجابت می شود ولی برای دنیایی حاجت خواستن ازماست و اجابت با حکمت داده می شود

فکرمی کنم برای این مرحله کافی است انشاالله تا مرحله بعد.....




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:حجت,راه های شناخت حجت خدا,راستگویی و امانتداری,اجابت دعا,دعا, توسط یه منتظر

با تشکر از دوست عزیزمون:

 

چقدر خنده داره که
یک ساعت خلوت با خدا دیر و طاقت فرساست ولی 90 دقیقه بازی فوتبال مثل باد میگذره!

چقدر خنده داره که
صد هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی با همون پول خرید میریم
مبلغ ناچیزیه!
چقدر خنده داره که
یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یک ساعت فیلم دیدن به سرعت میگذره!
جقدر خنده داره که
وقتی میخوایم عبادت و دعا کنیم ، چیزی یادمون نمیاد که بگیم ، اما وقتی میخوایم با
دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!
چقدر خنده داره که
خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته ، اما خوندن صد سطر ازپرفروش ترین رمان دنیا آسونه!
چقدر خنده داره که
برای عبادت و کارهای مذهبی  وقت کافی در برنامه روزمره پیدا نمیکنیم اما بقیه
برنامه ها رو سعی میکنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام دهیم!
چقدر خنده داره
شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور میکنیم ، اما سخنان و حقایق قرآن رو به سختی باورمیکنیم!
چقدر خنده داره
همه مردم میخوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد داشته باشند و یا کاری در راه خدا انجام
بدند به بهشت بروند!
چقدر خنده داره .......اینطور نیست ؟
دارید میخندید ؟    ..........دارید فکر میکنید  ؟
این حرفها رو به گوش بقیه هم برسونید
و از خداوند سپاسگزار باشیم  . که او خدای دوست داشتنیست

آیا خنده دار نیست
که وقتی میخوایم این حرفها رو به بقیه بزنیم خیلی ها رو از لیست پاک میکنیم. چون
مطمئنیم که به چیزی اعتقاد ندارند

این اشتباه بزرگیه اگه فکر کنیم
اعتقاد دیگران از ما ضعیف تره!!!



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:چقدر خنده داره که,دعا و عبادت,فوتبال,مسجد,90,پرفروشترین رمان دنیا,شایعات,حقایق,قرآن, توسط یه منتظر

نام کتاب: مکیال المکارم(در فوائد دعا برای حضرت قائم)

مولف: مرحوم آیت الله حاج سید محمد تقی موسوی اصفهانی

مترجم: حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی حائری قزوینی

ناشر: انتشارات مسجد مقدس جمکران

جلد: 2

توضیحات:

 

*مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم(عج)، کتابی ارزنده، ابتکاری و مهم است. مولف بسیاری از مطالب مربوط به عقیده ی مهدویت و موضوع حضرت حجت(ع) را تحت عنوان«دعا برای آن حضرت وتضرع به درگاه الهی برای حفظ وجود شریفش از ناملایمات و آفات» مورد بررسی قرار داده است.

مولف در سال 1330 به حج بیت الله الحرام سفر کرد، در مکه مکرمه وبای شدید پیش آمد و بسیاری از حجاج و زائرین را از پای درآورد. پس با خداوند پیمان بست که اگر سالم به وطن بازگردد، به تالیف این کتاب بپردازد.چون به وطن مراجعت کرد، عهد خود را وفا نمود و این صفحه های پر از تحقیقات علمی و تدقیقات لطیف و پر محتوا که مورد نیاز طالبان علم است، را تنظیم کرد.
مولف در مقدمه کتاب اشاره کرده که شوق او به دیدار امام زمانش(عج) او را بدانجا رساند که در خواب به زیارت و دیدار آن حضرت شرفیاب شد و به امر و دستور آن جناب اقدام به تالیف این کتاب کرد و حتی اسم آن را هم خود آن حضرت نهاد.
و به حق باید گفت: این اثر آیینه ی صاف خوش ذوقی و طبع روان مولف و اساتید گرامی او است. و نیز نمونه ای از تحقیقات علمی صحیحی است که در آن زمان در حوزه ی علمیه ی اصفهان رواج داشته، یعنی اوایل همین قرنی که اواخر آنرا می گذرانیم.
این کتاب مشتمل بر بحث های مختلف و بسیار با اهمیت در زمینه های حدیث، فقه، کلام، رجال و حتی فلسفه و ادبیات است که با اسلوب بدیع و سبک جالب و نتیجه گیری های درستی توام می باشد.
کتاب حاضر هشت بخش دارد به مقدار ابواب بهشت برین(جنت الماوی) و بار اول به همت فرزندان برومندش به سال 1369هـ.ق در اصفهان به زیور طبع آراسته شد(یک جلد در 587 صفحه) و دیگر بار در دو جلد به طور جالب و ممتازی به چاپ می رسد(سال 1398هـ.ق)




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:کتاب,کتاب مکیال امکارم,مکیال المکارم,معرفی کتاب مهدویت,فوائد دعا برای حضرت مهدی,, توسط یه منتظر

نام نرم افزار: payamake-mahdaviyat

دسته نرم افزار: موبایل

فرمت: jar

اندازه: 252kb

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.upload4files.tk/download.php




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:نرم افزار,نرم افزار موبایل,نرم افزار مهدویت,پیامک,پیامک مهدویت,احادیث مهدویت, توسط یه منتظر




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:الله عجل لولیک الفرج,عکس,صاحب الزمان,بک گراند, توسط یه منتظر

 

آفتاب شیعه از مغرب درآی
بار دگر سرزن از غار حرا
یا محمد لن ترانی تا به کی؟
اینچنین در پرده مانی تا به کی؟
از چه در پرتو خورشید وحی
کند گردیده است تیغ امر و نهی
بت پرستان ترک بازی می کنند
با کلام الله بازی می کنند
تیغ برکش تا تماشایت کنند
تا که نتوانند حاشایت کنند
آب کن از دامن دین ننگ را
این عروسک های رنگارنگ را
با تو در آیینه ی لیل و نهار
بازتاب دیگری دارد بهار
ای تولایت پناه بی کسان
وارهان ما را ز چنگ کرکسان
ما کبوترهای محراب توییم
بنگر این مرغان خونین بال را
این فراتر رفتگان از حال را
ای نگار شوخ و خوش رنگ و نگار
وی تجلی خانه ی پروردگاری
کیستی کز کلک تو دل می چکد
خون دل منزل به منزل می چکد
(مرحوم آغاسی)



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:, توسط یه منتظر

السلام علی معز الالیاء و مذل الاعداء
سلام و درود بر خاتم اوصیا، مفخر اولیا، کوکب فروزان آسمان ولایت و تنها باقیمانده ی خاندان عصمت(ع) که با قیام خود، آخرین حلقه از حلقات مبارزه ی حق و باطل را به پایان برده و کاخهای ستم و کنگره ی ستم و کنگره های بیداد را برای همیشه در هم کوبیده و آنچه غایت بعثت انبیا و کوشش های اولیا بوده در جامعه تحقق خواهد بخشید.
السلام علی شمس الضلام و بدر التمام
سلام و درود بر خورشید فروزان امامت که از پس ابر غیبت بر زوایای قلب شیفتگانش نور امید می افشاند و بر مظلومان و مستضعفان، نوید رهایی می دهد و با طوفان قیامش منافقان، حیله گران و دغلبازان را از صحنه خارج کرده و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا نموده و مظلومان و حق از دست دادگان را به حقوق بر حق خود، نایل خواهد ساخت.
السلام علی صاحب الصمصام و فلاق الهام
سلام و درود بر بزرگ انقلابی تاریخ بشریت که با انقلاب بی نظیرش، بساط ستم و ستمگر را در جهان برچیده و بر حکومتها و نظامهای باطل خاتمه داده و بیدادگران و ستم پیشگان را برای ابد در زباله دان تاریخ دفن نموده و پرچم عدالت و رحمت را بر بسیط زمین برافراشته و حکومت عدل را جایگزین حکومت جور خواهد نمود.
السلام علی ربیع الانام و نضره الایام
سلام و درود بر بهار انسانها و شکوفایی درونها، یعنی آنکه با ظهورش، فجر نور شکافته و همه جا نورباران می شود. عدل و مساوات همه گیر شده و نابسامانیها در تمام محور های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... از میان خواهد رفت. جهل ها و ستمها رخت خواهد بست. عقل ها و دانش ها به کمال خواهد رسید و زندگی ها، باطراوت و انسان ها، با صفا خواهند شد.
السلام علی المهدی الذی وعد الله عزوجل به الامم
سلام و درود بر انبیاء و اولیایی که از ظهور و قیام و حکومت جهانی او نوید داده و انتظار قدوم مبارکش را به رهروانشان توصیه نموده اند.
سلام و درود بر رهروان و شیفتگان و دلباختگان او که حتی یک لحظه از لحظات زندگی، از یاد او غافل نبوده و برای رسیدن به وصال دلربایش از هیچ سعی و کوششی دریغ نمی ورزند و افتخار زیارت او را با سلطنت بر زمین و زمان مبادله نمی کنند. 



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:السلام علی,مهدی,صاحب الزمان,صاحب الامر,بقیه الله,ظهور,غیبت,صغری,کبری,منتظر, توسط یه منتظر

مطلب فوق شامل مباحث زیر می باشد برای استفاده می توانید به ادامه ی مطالب مراجعه نمایید:



ادامه مطلب



 

ای بهار آزادی
ای کشتی نجات!
اینک گرفتاران امواج پر تلاطم دریای فساد و ظلم و طغیان در انتظار ظهورت لحظه شماری می کنند.
ای روزنه ی امید!
اینک اسیران زنجیر استعمار و گرفتاران استبداد، با انتظار روز رهایی از قید اسارت ظلم، دل خوش کرده و شبهای ظلمانی و تاریک بیداد را به امید نور و عدالت تو، سپری می کنند.
ای چشمه سار جوشان فضیلت!
اینک تشنه کامان علم و دانش، در انتظار جرعه ای از اقیانوس بیکران علم تو، صف کشیده اند.
ای بهار آزادی!
اینک مظلومان و بیچارگان و ستمدیدگان، چشمان خسته ی خود را به قطرات بارش ابر عدالت تو دوخته اند.
ای مایه ی امید، ای آرزوی دل اولیا، ای آنکه شبهای تار انبیاء به امید ظهورت رقم خورده!
ای آنکه خشم پر خروش ملکوتیان به یاد انتقامت، فروکش!
و ای آنکه پهلوان شکسته ی زهرای اطهر(س) را تو مرحم!
ای آنکه قلب شکسته ی حسن(ع) را تو درمان!
ای آنکه خون پاک شهیدان را تو منتقم!
ای آنکه بازوان به زنجیر کشیده ی اسیران را تو نوازش!
بیا!
 تا شکوفه های بهاری به روی زیبای تو لبخند زند.
بیا!
 تا لاله های پرشور گلستان به یاد تو تبسم کند.
بیا!
 که سبزه زاران بخاطر جمال زیبای تو با طراوت شود.
بیا!
 که غنچه ها به یاد تو شکوفا گردد.
بیا!
که بلبلان برای تو نغمه سر دهند.
آری بیا!
بیا که کاخ بیدادگران به دست تو ویران شود.
بیا!
 که ستم پیشگان، به شمشیر انتقام تو کیفر شوند.
بیا!
که پرچم پر افتخار توحید به دست توانای تو در سراسر گیتی به اهتراز درآید.
بیا!
که عدالت،در لوای حکومت تو، بر روی ساکنان این کره ی خاکی، سایه افکند.
ای آنکه از موسی برتر! بیا!
ید بیضای قدرت الهی را از آستین ملکوتیت برون آر و چشم خیره سران عالم را خیره ساز.
بیا!
با نمایان کردن اژدهای قهر خداوندی تمام جادوی جادوگران قرن را باطل ساز و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کن.
بیا!
با فرو ریختن آتش خشم الهی بر سر ابر جنایتکاران، همه ی ستم پیشگان را در شعله های غضب خداوندی  بسوزان و خاکستر آنان را بر باد ده تا مظلومان و بیچارگان و ستمدیدگان، نفس راحتی کشند.
بیا!
 که با غرق کردن قافله های بیدادگران و استبداد گران در دریای طوفانی سطوت و انتقام پروردگاری، حزب حق و لشگر عدل، مسرور و خندان گردد.
بیا!
 که شیفتگانت پروانه وار به اطراف شمع وجودت چرخش کنند.
بیا!
که با آمدنت، قلب رسول الله(ص) خوشحال و دل علی(ع) شاد و چشم زهرا(س) روشن شود.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:ای بهار آزادی,سخن اهل دل,بیا,مهدی,صاحب الامر,صاحب الزمان,ساربان, توسط یه منتظر

 

نام کتاب: امام مهدی(عج) از ولادت تا ظهور

تالیف: آیه الله فقید سید محمد کاظم قزوینی

ترجمه و تحقیق: علی کرمی و سید محمد حسینی

ناشر: انتشارات الهادی

چاپ: موسسه چاپ الهادی

توضیحات:

کتاب فوق 813 صفحه دارد که شامل24 بخش می باشد.در هر یک از این بخش ها در مورد چندین مساله از ولادت آن حضرت(ع) تا ظهور و حتی بعد از آن صحبت به میان آمده است کتابی است کامل و شامل با استناد به آیات قرآن،روایات و احادیث ائمه(ع) و بزرگان و عالمان دینی و فقیهان برجسته ی روزگاران پیش.

به عنوان نمونه مباحث آن شامل:

غیبت کوتاه مدت(صغرا) و بلند مدت(کبرا)

نایبان خاص با بیوگرافی کامل آنان

اسامی 313اصحاب مخصوص ایشان با ذکر شهر زندگی این 313عزیز

کسانیکه در غیبت صغرا و کبری ایشان را دیده اند

نامه های ایشان به بزرگانی از جمله شیخ مفید

نشانه های ظهور (حتمی و غیر حتمی)

فرود آمدن عیسی (ع) از آسمان

زندگی در عصر ظهور

رجعت امامان نور و...

 




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:معرفی کتاب,امام مهدی(عج), حضرت مهدی,صاحب الزمان,بقیه الله, از ولادت تا ظهور, توسط یه منتظر

نام نرم افزار:imam mahdi

دسته: نرم افزار موبایل

فرمت: jar

حجم:1.4MG

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

www.upload4files.tk/download.php

 

 

 




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:نرم افزار مهدویت,نرم افزار جاوا,نرم افزار گوشی,مهدویت, توسط یه منتظر
   درباره وبلاگ

   آرشيو مطالب

   آخرين مطالب

   نويسندگان

   پيوند ها


   دانشنامه مهدویت

   پيوندهاي روزانه

   لوگوی دوستان

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 230
بازدید کل : 160269
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نويسان جوان

انواع کد هاي جديد جاوا تغيير شکل موس